Steunpunt Huren Officieel Geopend

Huurders met vragen kunnen vanaf nu laagdrempelig terecht bij het onafhankelijke Steunpunt Huren Groningen voor ondersteuning.
Foto: Deon Prins.
Foto: Deon Prins.
Foto: Deon Prins.
Foto: Deon Prins.

Woensdag 7 december 2022 was het dan eindelijk zover. Na meer dan twee jaar hard werken, werd aan het Damsterdiep 36 in aanwezigheid van wethouder Rik van Niejenhuis het startsein gegeven om officieel huurders te gaan ondersteunen en bij te staan met allerlei vragen.

Het Steunpunt is in het leven geroepen om huurders bij te staan met vragen over allerlei huurrechtelijke onderwerpen. Gedacht kan worden aan vragen met betrekking tot het huurcontract, vragen over servicekosten, vragen over gebreken aan de gehuurde woonruimte maar bijvoorbeeld ook over de juistheid van een voorstel tot huurprijsverhoging. Iedere inwoner van de gemeente met een huurvraag of huurprobleem is van harte welkom bij het Steunpunt Huren.

Bij het Steunpunt vinden we het meest belangrijk dat we nu eindelijk kunnen beginnen met het bieden van een laagdrempelig platform aan huurders die zulke vragen hebben.

Die laagdrempeligheid betekent in de praktijk dat huurders kosteloos bij ons kunnen aankloppen met al hun vragen, maar ook dat huurders op een gemakkelijke manier bij ons terecht kunnen met vragen of voor ondersteuning. Tevens is op onze website veel informatie te vinden waardoor huurders zelf kunnen lezen wat ze kunnen doen bij bepaalde vragen.

Zo kunnen vragen worden gesteld door een e-mail te versturen naar het algemene email adres info@steunpunthuren.nl, door het contactformulier op de website in te vullen, maar kunnen huurders op de woensdagen ook langskomen op het inloopspreekuur, van 13:00 tot 15:00 uur aan het Damsterdiep 36.

Bovendien hebben we op onze website onder de “FAQ’s” knop een verzameling gemaakt van antwoorden op de meest voorkomende vragen. Tevens kunnen we als dat nodig is bijvoorbeeld een procedure opstarten bij de Huurcommissie.

Het Steunpunt – kortgezegd –  staat dus bij, ondersteunt en adviseert bij allerlei vragen op het gebied van huurrecht. Daarbij willen we graag benadrukken dat we dus ondersteuning en bijstand kunnen bieden gedurende het gehele proces, dus vanaf eerste contactmoment tot en met een eventuele procedure bij de Huurcommissie waar nodig.

Heeft u vragen, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag en staan voor u klaar!

 

 

 

 

Bekijk ook

Foto: Andrew Cooper.

Gebreken en reparatie

Stel: de gootsteen is verstopt, of de ruit in de voordeur is kapot. Wie is dan wettelijk verplicht om dit te verhelpen? En wat te doen als de verhuurder weigert het gebrek te herstellen?